یکی از روش های دریافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده از ماهواره می باشد. روال ساده ارسال اطلاعات اینترنت از طریق خطوط تلفن معمولی و خطوط DSL می باشد و با توجه به سرعت بسیار بالای دریافت اطلاعات شما قادر به استفاده از اینترنت پر سرعت، ده ها برابر سریع تر از خطوط dial up خواهید بود.
دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره چنان سرعتی به نقل و انتقالات شما می دهد که باور کردنی نیست و یک دسترسی مافوق سریع است. روش کار اینترنت ماهواره ای برخلاف ظاهر پیچیده آن بسیار ساده می باشد. با استفاده از انواع مودم های adsl می توانیم به آن وصل شویم تا برای ارسال اطلاعات از آن استفاده نماییم. در یک نوع ارتباط معمولی میزان اطلاعات ارسال شده بسیار کم است و از کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان استفاده نمود.
شما با امید زیادی برای خرید یک وسیله نقلیه جدید وارد نمایندگی خودرو می شوید و همه چیز از اتومبیل های فورد گرفته تا خودرو های لوکس مانند جگوار و فراری در آن وجود دارند. اما کدام یک برای شما انتخاب بهتری است؟ همان طور که در حال راه رفتن هستید از فروشنده می خواهید که یک توضیح مختصر و سریع از خودرو های جدید به شما ارائه دهد. کار فروشنده برای ارائه اطلاعات به شما سخت است زیرا اطلاعات زیادی در مورد شما، نیازهای شما و خواسته های شما ندارد و بنابراین نمی تواند چیزی که شما می خواهید را پیدا کند.
برای درک بهتر منظور من بیایید برخی از معیارهای اساسی برای خرید یک خودرو جدید را در نظر بگیریم. ما این را به شکل سوالاتی قرار داده ایم تا آنها را بخوانید و وانمود کنید که خریدار هستید.
ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید که دلیل این همه سوالات مختلف چیست؟ اما حقیقت این است که هر چقدر نماینده فروش اطلاعات بیشتری از شما داشته باشد می تواند گزینه های مناسب تری را برای خرید به شما معرفی کند. بگذارید سوال درباره آب و هوا را بررسی کنیم. چیزی که در بعضی از نقاط کشور اهمیت زیادی دارد. اگر شما در استان یزد هستید به دلیل گرمای شدید، ممکن است به خودرویی با رنگ های روشن نیاز داشته باشید.
من این مثال را ارائه دادم به دلیل این که هر روز افرادی که وب سایت را خریداری می کنند، مشابه همین سوالات را از من می پرسند. هر روز با درخواست هایی از مردم مواجه می شویم که می خواهند برآورد سریعی از وب سایت آن ها را انجام دهم و اگر نیاز به طراحی مجدد وب سایت هست به آن را بررسی کنم. در بسیاری از موارد آن ها در ارائه جزئیات ناقص عمل کرده اند زیرا هنوز نمی دانند که دقیقا چه چیزی را باید ارائه دهند. پس بهتر است قبل از خرید وب سایت سوالات مد نظر خود را مطرح کنید و معیار های وب سایت مورد نظر خود را بررسی کنید.
حالا اجازه دهید برخی از اشتباهات معمولی که توسط مشتریان در فرآیند خرید خودرو انجام می شوند را بررسی کنیم. به دلیل این که اغلب مردم هر چند سال یک بار خودرو خود را تعویض می کنند، امکان اشتباه در این مورد زیاد است.
اما اغلب اشتباهات رایجی که ممکن است مردم آن را مرتکب شوند در لیست زیر قرار داده ایم:
خرید یک وب سایت بدون داشتن مستندات دقیق از نیاز های شما، درست مانند خرید یک خودرو از یک نمایندگی نامعتبر می باشد. اگر از یک نمایندگی خودرو بخواهم به من نگاه کند و برآوردی از قیمت یک وسیله نقلیه جدید را به من بدهد، غیرممکن خواهد بود. در واقع خرید وب سایت متفاوت نیست بلکه هزینه ها و معیارها فقط می توانند متفاوت باشند.
درست مثل یک نمایندگی خودرو، یک شرکت طراحی سایت نیز قبل از اینکه بتواند پیشنهادات و قیمت را به مشتری ارائه دهد، باید بداند که چه چیزی برای خریدار اهمیت دارد و نیازها، اهداف و تنظیمات مورد نظر آنها را مشخص کند.
یک توسعه دهنده وب باید بداند که برای یک خریدار وب سایت، چه چیز هایی اهمیت دارند. این شامل الزامات کاربردی آنها، اهداف پروژه و ترجیحات زیبایی شناسی آنها می باشد. هیچ شرکتی واقعا نمی تواند بدون اینکه در مورد نیازهای پروژه اطلاعاتی دریافت کند، قیمتی به مشتری ارائه دهد.
تعدادی از آن ها را در زیر قرار داده ایم:
بهترین فرآیند خرید وب سایت این است که مستندات کامل پروژه را قبل از انتخاب تم یا وب سایت سفارشی خود ارائه دهید.
صداقت به عنوان یک عامل اصلی در تصمیم گیری است. اعتبار مهم است، بنابراین هر کسی که قصد خرید یک وب سایت را دارد، باید از نظرات مشتریان شرکت فروشنده و رضایت آنان آگاهی داشته باشد.
توسعه دهنده باید هنگام انتخاب مشتری از خود سوالات زیر را بپرسد:
شفافیت در روند خرید و فروش برای خریداران و فروشنده بسیار مهم است. هر چه دو طرف بیشتر درباره یکدیگر بدانند، پیش بردن کار برای آن ها آسان تر است. شرکت های طراحی سایت هرچه بیشتر در مورد شما و پروژه طراحی وب سایتتان بدانند، بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند و قیمت دقیق تری را به شما ارائه بدهند.
از جمله مهم ترین عوامل هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، بدون شک تجربه کاربری است. امروزه بسیاری از شرکت ها برای رقابت با سایر رقبای خود در این زمینه سرمایه گذاری می کنند که این خود دلیلی بر اهمیت تجربه کاربری یا همان (UX) می باشد.
سریع ترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران، بر عهده تیم پشتیبانی مشتریان شما است. اعضای تیم اغلب وقت خود را در صحبت کردن با مشتریان صرف می کنند و معمولا می دانند که مشتریان چه چیزی می خواهند و آن ها باید چه چیزی را بهبود دهند. آیا می خواهید بدانید که رابط کاربری سایت و فروشگاه اینترنتی شما گیج کننده است یا نه!؟ می توانید از این موضوع با پرسیدن سوالاتی از کاربرانی که از اپلیکیشن یا سایت شما استفاده می کنند آگاه شوید. به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و آن را به فهرست اولویت هایتان اضافه کنید. صرف نظر از خاص بودن مشکل مورد نظر مشتری، صحبت کردن با مشتریان باعث می شود شما متوجه شوید که آن ها چطور انتظار دارند که مشکلاتشان را حل کنید.
اگر می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی شما موفقیت آمیز باشد و مشتریان بیشتری را جذب نمایید، ابتدا باید بدانید که مشتریان شما به چه چیزی فکر می کنند و موفقیت خود را در چه می دانند؟ باید بدانید که آن ها امیدوارند پس از خرید از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما چه چیزی را به دست می آورند!؟
هر کاربر جدیدی که از فروشگاه اینترنتی شما استفاده می کند، برای شما تعریف موفقیت را پی خواهد داشت. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آنها فکر می کنند در مسیر موفقیت قرار دارند. در این جا نکاتی قرار دارند که می توانند برای انجام این کار به شما کمک کنند:
هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل با شما تماس برقرار می کند، این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید بپذیرید. اطلاعات خام همیشه مفید نیست و با استفاده از آن ها همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مکالمه ارائه نخواهید داد، اما این که در چه موقعیت زمانی از این اطلاعات استفاده کنید ارزش زیادی دارد. یک فروشگاه اینترنتی خوب باید با نیازهای کاربران و نحوه عملکرد رقبای خود سازگار باشد. شما باید این واقعیت را قبول کنید که اگر می خواهید رشد کنید نوآوری مهم است.
موفقیت در یک فرآیند چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که تجربه کاربری (UX) فروشگاه اینترنتی خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر چند وقت یک بار به آخرین نسخه خود نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.